Miam Monster Miam & the Loved Drones : Femme Plastique 

The Belgian Rock debate is dead and buried. Its Phantom now haunts the dark streets of England…

Miam Monster Miam & the Loved Drones : La Femme Plastique

Bio – English version. [french version below].

After the solo album “L’homme Libellule” in 2007, critically acclaimed for its arrangements, and three collaborative albums by the Phantom project (namely Lio, Jacques Duvall and Marie France), producer Miam Monster Miam returns to the fray all engines firing !

Abandoning American Garage Rock and the Liege nucleus of his Freaksville label, this time he heads for England: throwing his cowboy persona in the Thames and replacing it with a power-pop King’s Road swagger. Here the glamourous seedy smog of The Stranglers permeates the keyboards, alongside the rhythm section of The Only Ones, pulsating like an East End pub on match night. Add roguish charm, radioactive layers, licks as sharp as a dart and it’s a potent cocktail, shaken not stirred.

He’s accompanied by The Loved Drones, his Anglo-Belgian backing band as featured in Phantom, as well as the cream of Wallonian pop: producer Marc Moulin on piano, Marc ‘Morgan’ Wathieu (founder of The Tricheurs) on guitar, Girls in Hawaii bassist and singer of Hallo Kosmo, Daniel Offerman but also guests like Marie France, theremin retro-futurist Man From Uranus and the mysterious Marie Ange…so, a real English dish, served up with a pint of stout on the side.

The Freaksville spirit is ever-present, primarily through insistent guitar but also in the comic universe it creates. In addition to cover of La Variété (J’écoute une K7 de la vedette) and lyrics by Michel Moers of Telex (J’aurais Ta Peau) and Jacques Duvall (Le roi des paranos, Le pseudonyme), the words look towards a weird and twisted future, a cyber-wallonia of 2035 where a computer finds love, the perfect woman arrives from another galaxy, and a ventriloquist is dumped by his dummy.

This is the universe that The Love Drones unfolded in the hands of Ed Peffer of Fortress Studios in Provost Street (stomping ground of such groups as Primal Scream, Death In Vegas, Spiritualized et Magazine)and then mixed by Gilles Martin (Front 242, Polyphonic size, Minimal Compact as well as Venus and Girls In Hawaii).

The end result is electrified rock ‘n roll played by strange machines that bounds along like a bubble-gum red double-decker bus. Play It Again, Miam !

Miam Monster Miam & les Loved Drones : La Femme Plastique (Freaksville Records).

Release details.
Distribution France : Discograph
Distribution Benelux : CODS
Release : september 20, 2010
Promo : freaks@freaksvillerec.com

Miam Monster Miam and the Loved Drones by Pascal Schyns

Photo by Pascal Schyns.

Better resolution on my Flickr here (will open a new window) :
http://www.flickr.com/photos/marcwathieu/4937451166/

Bio – French version.

Avec ses Loved Drones, Miam Monster Miam créa la femme … mais pas n’importe quelle femme, la femme plastique ! Scoop volant(e) et space inventeurs : Miam les a vu de ses x-ray eyes. Son nouvel album étend désormais l’Area 51 jusqu’à Liège. Retour et autopsie de l’affaire rock-well.

Après l’album solo “L’homme Libellule” très remarqué en 2007 pour ses arrangements, et trois albums du projet Phantom en collaborations avec Lio, Jacques Duvall et Marie France, le producteur Miam Monster Miam revient à la charge, nucléaire ! Délaissant le garage rock américain et le noyau liégeois de son label Freaksville, il prend cette fois la route de l’Angleterre et cela se ressent : délestant ses airs de cowboys dans la Tamise, c’est bien une power pop made in Kings Road qui vous déhanche. Ici le smog glamour des Stranglers flotte sur les claviers ; là c’est la section rythmique des Only Ones qui tourne comme un pub un soir de match. Ajoutez une gouaille canaille, des nappes radioactives, des licks piquantes comme des darts, ne tournez pas, buvez à chaud.

Les Loved Drones, le nouveau groupe mi-belge mi-britannique qui accompagne Miam Monster Miam puise dans l’écurie Phantom autant que dans la crème de la pop wallonne : feu le producteur Marc Moulin au piano, Marc ‘Morgan’ Wathieu (fondateur des Tricheurs) à la guitare, Daniel Offerman bassiste des Girls In Hawaii et chanteur d’Hallo Kosmo, mais également des guests comme Marie France, le thérémin rétro-futuriste de Man From Uranus, ou la mystérieuse Marie Ange… L’assiette anglaise donc, pinte de stout comprise.

L’esprit Freaksville est toujours à bord, d’abord par cette persistance de la guitare, mais aussi par cet univers comics omniprésent.

Outre une reprise de La Variété (J’écoute une K7 de la vedette) et des textes signés Michel Moers de Telex (J’aurais Ta Peau) et Jacques Duvall (Le roi des paranos, Le pseudonyme), les paroles lorgnent vers un futur bizarroïde délirant : un ordinateur à trouver l’amour, une femme parfaite venue d’une autre galaxie, un ventriloque largué par sa poupée, et la cyber-walonnie de 2035. Tel est l’univers des Loved Drones qui défile sous les manettes d’Ed Peffer au studio Fortress sur Provost Street (jadis arpentés par Primal Scream, Death In Vegas mais aussi Spiritualized et Magazine), puis au mixage de Gilles Martin (Front 242, Polyphonic size, Minimal compact ainsi que Venus, Deus, Girls In Hawaii).

Au final, un rock’n’roll électronisé par des machines pop étranges qui fonce comme un double-decker bus rouge bubble-gum. Play it again, Miam !

Miam Monster Miam & les Loved Drones : La Femme Plastique (Freaksville Records).

En détail.
Distribution France : Discograph
Distribution Benelux : CODS
Sortie : 20 septembre 2010
Promo : freaks@freaksvillerec.com

Links.

  • http://www.miammonstermiam.com
  • http://www.myspace.com/miammonstermiam
  • http://www.freaksvillerec.com
  • http://www.dailymotion.com/freaksville
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